Gå til hovedindhold
Hjem

Dine genveje

Høringer der mangler dine svare

Du har ingen ubesvarede høringer.
Se flere

Mine høringer

Din rolle: Høringsindmelder

TEST høring som er ny

Høringens status: Godkendt og lukket

Afgiv/rediger svar
0 343517 Høring
Se flere

Dine netværk

Ingen netværk

Nye Kommentarer

24. marts 2020
Hej Frederik
Af Thomas Christen...
24. marts 2020
Vi har fuldstændig de samme
Af Magnus Hauch - ...
24. marts 2020
Vi har anskaffet os en tablet
Af Axel Frederik M... (ikke efterprøvet)
Se flere

Nyt indhold

Der findes ikke noget nyt
Se flere
  • KTC
    • Om KTC
    • Fundament og værdier
    • Mission og vision
    • Vedtægter
    • KTC Bestyrelse
    • KTC Kredse
    • KTC Sekretariatet
    • Medlemskab af KTC
    • KTC Arrangementer
    • Presse
    • Samarbejdspartnere
    • Virksomhedsoplysninger
    • About KTC (english)
    • Hjælp
  • Faggrupper
    • KTC Almene boliger - ALM
    • KTC Byggelov - BYG
    • KTC Digital forvaltning - DFO
    • KTC Klima, Energi og Ressourcer - KER
    • KTC Kommunale Ejendomme - EJD
    • KTC Ledelse - LED
    • KTC Miljø og Grundvand - MIG
    • KTC Natur og Overfladevand - NOV
    • KTC Planlægning - PLA
    • KTC Veje, Trafik og Trafiksikkerhed - VTT
    • KIMO - Kommunernes Internationale Miljøorganisation
    • Vejledning til KTC Faggrupper
  • Aktiviteter
    • KTC ÅRSMØDE
    • Magasinet Teknik & Miljø
    • Nyheder
    • Digitale netværk
    • Kalender
    • Natur & Miljø-konference
    • Nyhedsbreve
    • KTC Kredsaktiviteter
    • KTC Høringsbidrag
  • Netværk
  • Teknik & Miljø
Artikel - Artikel 0 0
Twitter LinkedIn
8. december 2025 - 8:00

2025 i faggrupperne

2025 har været et driftigt år i de kommunaltekniske faggrupper. Med udspring i de store internationale og nationale dagsordener omkring blandt andet klima, natur og sikkerhed har der – ligesom sidste år – været en jævn strøm af forespørgsler på høringsbidrag og øvrige input. Heldigvis har gode kræfter siddet klar, og Teknik & Miljø har spurgt faggruppeforpersonerne, hvad der har præget året i deres faggruppe.
 

Travlhed i alle fire delfaggrupper

MIG – Faggruppen for Miljø og Grundvand har fire delfaggrupper: Vand, Landbrug, Virksomheder og Jord. 2025 har været et aktivt år i faggrupperne, og der er mange gode kolleger rundt i landet, der gør et stort arbejde.

MIG-Vand har arbejdet med en lang række af spændende opgaver med ny lovgivning, regulering af vandsektoren, den nye drikkevandsvejledning, tilskud til beskyttelsesforanstaltninger mod PFAS i drikkevand, BNBO-indsatsen, indsatsplaner og en lang række af bekendtgørelser om drikkevand- og grundvandsbeskyttelse.

Medlemmer af MIG-Vand har også deltaget som repræsentanter for KL bl.a. i Vandpanelet, referencelaboratoriernes følgegruppe, i arbejdsgruppe om beredskab for vandforsyning og i tværfagligt forum for terrænnært Grundvand (TGV).

Faggruppen for Miljø og Grundvand - Af faggruppeforperson Lis Vedel
 

Gruppen har også - med en artikel i Teknik og Miljø, April 2025 - sat fokus på, at Grundvandsbeskyttelse er en forudsætning for rent drikkevand nu og fremover.

MIG-landbrug har bidraget aktivt til SGAVs arbejde med forslag til tilsynskampagne om forebyggelse af udbringning af gylle på frossen jord. Medlemmer af gruppen har også deltaget i SGAVs brugergruppe for ansøgningssystemet www.husdyrgodkendelse.dk.

Ellers har ændringer af beholderkontrolbekendtgørelse og brugerbetalingsbekendtgørelsen fyldt. MIG-Landbrug og MIG-virksomheder har samarbejdet om input om brugerbetalingsbekendtgørelsen.

MIG-Jord har primært været beskæftiget med deltagelse i en række arbejdsgruppemøder under Miljøstyrelsen, hvor der sammen med flere kommuner har været fokus på at kvalificere udfordringer og løsninger ift. tilsyn og håndhævelse på jordflytningsområdet. Der har i den forbindelse været arbejdet med at identificere forskellige behov i forbindelse med udviklingen af en ny IT-løsning fra og med 2026.

MIG-virksomheder har haft stort fokus på implementeringen af det styrkede affaldstilsyn. De nye regler trådte i kraft 1. januar 2025, og gruppen har prioriteret tæt vidensudveksling om bl.a. takstfastsættelse, erfaringer fra tilsyn og håndtering af klassificeringer af affald, efter at myndighedskompetencen er overgået til staten, samt definition af omfang og behov for supplerende vejledning fra Miljøstyrelsen. Møderne er afholdt sammen med Faggruppen for Klima, Energi og Ressourcer (KER) og med deltagelse af KL.

Erfaringerne er videregivet til Miljøstyrelsen og KL’s følgegruppe for affaldstilsyn, hvor flere af KTC-MIG medlemmerne og andre kommunekollegaer deltager. Vi forventer også, at det nye affaldstilsyn vil fylde i 2026.

Sidst på året har vi også afgivet høringssvar til Miljøstyrelsens Udkast til ændring af brugerbetalingsbekendtgørelsen i samarbejde med KTC-MIG-landbrug.

 

Direktiver og implementering

Faggruppen for Kommunale Ejendomme - Af faggruppeforperson Michael Ertmann

Det meste af året er gået med Energi Effektivitets Direktivet (EED) og dets implementering i Danmark. Aftalen om implementeringen faldt på plads i juni og får ikke umiddelbart de store konsekvenser i kommunerne på kort sigt. På lidt længere sigt får vores brug af kvadratmeter og vores energibehov hertil stor betydning, så derfor afholdt vi et seminar om netop dette i oktober.

Vi forventer at komme til at arbejde med det næste direktiv, der rammer, Bygningsdirektivet, der er vedtaget i EU, og som i maj 2026 skal være omsat til dansk lovgivning. Solceller, indeklima, energimærkning og energirenoveringer af de ringeste bygninger er de emner, direktivet omhandler, men hvordan det konkret ender, håber vi at kunne få indflydelse på.  

 

Masser af ny lovgivning og politiske initiativer

Faggruppen for Klima, Energi og Ressourcer - Af faggruppeforperson Søren Degn-Pedersen

I faggruppen Klima, Energi og Ressourcer, der består af underfaggrupperne affald og ressourcer samt energi og varmeplanlægning, har der været masser af temaer at tage fat på det seneste år. Der er kommet masser af ny lovgivning og ikke mindst politiske initiativer på områderne – og en ikke uvæsentlig del med (sædvanlig) kort varsel.

På affald- og ressourceområdet har det særligt været implementeringen af reglerne om producentansvaret, som har fyldt meget i faggruppen. Det er nok ikke gået manges næse forbi, at der er trådt nye regler i kraft for virksomheders betaling for håndtering af deres emballage. Dette har fyldt meget i forarbejder, hvor faggruppen har bidraget med inputs til KL, ligesom der i den seneste tid har været tæt dialog med KL. Meget kan man mene om såvel de nye regler og deres implementering, men forløbet har vist, at faggruppen har haft meget at bidrage med og været en stærk samarbejdspartner med KL.

 

Derudover har der været snakke om batteriforordninger, prislofter og meget andet på området.

På energi- og varmeområdet har der også været høj aktivitet – ikke mindst pga. mange politiske initiativer på området.

Af større temaer, der har været drøftet, kan nævnes arbejdet med strategiske energiplaner, udfasning af gas og barrierer herfor, fjernvarmeudrulning - herunder udfordringer med at komme i mål hermed (bl.a. med oplæg fra Dragør Kommune), køleplaner og meget andet.

Herudover er der lavet en ad hoc undergruppe, som arbejder med CO2-lagring i undergrunden, hvor alle kommuner, som har potentielle depoter i deres områder, er inviteret. Faggruppen har haft et tæt samarbejde med KL, hvor dialogen både har bidraget med baggrundsviden til KL og viden om ”ting på vej” til faggruppens medlemmer. 

 

Grøn trepart, spildevand og ulovlige indgreb i beskyttet natur

Faggruppen for Natur og Overfladevand - Af faggruppeforperson Morten Horsfeldt Jespersen

Aktiviteterne for Faggruppen Natur og Overfladevand har i 2025 været 3 møder inkl. Faggruppekonferencen. Derudover har der været en del høringssvar at forholde sig til. Jeg vil fremhæve følgende fra året, der gik:

-Grøn Trepart: Emnet fylder naturligvis stadig en del. På vores forårsmøde brugte vi det meste af vores tid på minutiøst at gennemgå barrierelisten, som den så ud på det tidspunkt. Vores input blev afleveret til KL konsulenterne til brug for deres videre arbejde.

-Spildevand: På spildevandsområdet har vi i 2025 bidraget til høringer vedrørende kontrol af spildevandsforsyningernes betalingsvedtægt og spildevandstakst. Vi har i den forbindelse haft fokus på, at kommunernes opgave udelukkende er en kontrol af, om vedtægt og takster er fastsat lovligt (legalitetskontrol). Derudover at opgaven ikke skulle blive større og mere omfattende end tidligere.

 

Derudover har vi bidraget til høringer vedrørende nye regler for spildevandsforsyningsselskabernes håndtering af terrænnært grundvand, hvor kommunerne også får nye opgaver. Faggruppen bidrager til de igangværende DUT-forhandlinger og vil fremadrettet følge implementeringen af de nye regler.

På spildevandsområdet forventes derudover en række nye regler og initiativer de kommende år, som vil få betydning for kommunernes opgaver på området. Det gælder eksempelvis implementering af byspildevandsdirektiv, krav til udledningstilladelse og kvælstofindsats på udvalgte renseanlæg.

-Ulovlige indgreb i beskyttet natur: I medierne har der i løbet af året desværre været flere eksempler på, at emnet skal tages alvorligt. Vi har haft dialog med KL om det, og det har også fundet vej til ministerens bord.

Medlemsmæssigt har der været lidt udskiftning på posterne. Et par nye medlemmer er trådt ud af gruppen igen pga. jobskifte, men vi har fået genbesat med nye medlemmer. Der er varslet afgang i 2026 på et kredsudpeget medlem, så vi skal ud at rekruttere på ny. På specialistsiden kommer vi også til at kigge efter et par nye medlemmer, så vi kan få styrket indsatsen, især på høringsdelen.

På efterårsmødet hos KL brugte vi en hel dag sammen med KL’s konsulenter på området. Det var en rigtig givtig dag, hvor vi kom bredt omkring de emner, der rører sig nu, og det, der venter os i den nærmeste fremtid. Spildevand, Grøn Trepart samt Natur og biodiversitetslov blot for at nævne nogle af emnerne. Vi fik masser af info fra KL-folkene og gav godt med input tilbage, så vi fik brugt vores indflydelse.  

 

Helhedsorienteret bygningsreglement var det altoverskyggende emne

Faggruppen for Byggelov - Af faggruppeforperson Jane Petersen

I Faggruppen Byggelov har det altoverskyggende emne i år været et nyt Helhedsorienteret Bygningsreglement. Vi har - i samarbejde med DABYFO - fundet repræsentanter til de mange arbejdsgrupper, som Social- og Boligstyrelsen enten selv har nedsat, eller som er nedsat af et af de mange rådgiver-/konsulentfirmaer, som Styrelsen også har hyret til en række del-opgaver. Desuden har faggruppen bidraget med deltagere i workshops, også afviklet i forbindelse med arbejdet med et nyt Helhedsorienteret Bygningsreglement. Vi prøver på bedste vis og i tæt samarbejde med KL i en eller anden grad at koordinere bidrag i arbejdsgrupperne og sikre en vidensdeling på tværs.

Desuden prioriterer vi i faggruppen at have et tæt og konstruktivt samarbejde med den øvrige byggebranche (Dansk Industri, Dansk Erhverv, Bygherreforeningen, Foreningen Rådgivende Ingeniører, Danske Arkitektvirksomheder, Teqnik m.fl.) via forskellige fora. 

 

Udover dette har faggruppen også svaret på en del høringer i årets løb – lige fra kondemnering til midlertidige arrangementer samt implementering af en række EU-forordninger i dansk lovgivning. En af dem, der fyldte lidt, var Regeringens ”Røde løber” og Erhvervsstyrelsens etablering af én indgang / One stop shop for produktionsvirksomheder. Endelig arbejder vi tæt sammen med Faggruppen Digitalisering omkring digital understøttelse af byggesagsbehandlingen.

 

Èn løsning og fire i mente

Faggruppen for Vej-Trafik-Trafiksikkerhed holder 3 videomøder og 3 fysiske møder om året, hvoraf et af de fysiske faktisk er 2 delmøder under faggruppekonferencen. Vi finder, at denne form giver en god kadence gennem året, og vi kan følge op på vigtige emner.

Et af de store emner det seneste år har været at gå fra et ønske om en kommunal InfraLCA løsning, til at der nu er en løsning på området. Den kommunale InfraLCA giver kommunerne mulighed for at beregne CO2 belastningen af diverse anlægsprojekter og overveje alternativer til materialevalg eller metoder til gennemførelse af projekterne. Udviklingen er sket med tilskud fra Klimaalliancen i et samarbejde mellem nogle østjyske kommuner og København – Århus kommune udfører beregningerne. 
Ligeledes har arbejdet i ’Ekspertudvalget for kollektiv mobilitet’ haft faggruppens store opmærksomhed, og der er sammen med og via KL givet input til udvalgets arbejde med det mål at varetage kommunale interesser. Vi følger den videre udvikling tæt og ser frem til de endelige beslutninger på området.

Faggruppen for Vej, Trafik og Trafiksikkerhed - Af faggruppeforperson Flemming Frøsig Christensen
 

Som nogen måske husker, var der også megen aktivitet ifm. forslag om kommunernes overtagelse af opgaver fra politiet på trafiksikkerhedsområdet. Forslaget fandt vi kommuner meget utilfredsstillende, og det er da også foreløbigt trukket tilbage – vi ser, hvad det kommende år byder.

På systemområdet bliver vi fortsat udfordret, og faggruppen oplever, at det tætte samarbejde mellem Vejdirektoratet og kommunerne om gode og effektive løsninger udfordres. Flere af de eksisterende systemer står til at blive udfaset, uden at der er klare perspektiver for, hvad der så skal ske, og hvordan vi fastholder koordinationen på tværs – borgerne bruger jo hele vejnettet på både kommunale og statslige veje.

Endelig har der været en del love og bekendtgørelser til høring det seneste år i faggruppen – og vi kan mærke, at det kniber med at finde tid til at fordybe sig og give input til høringssvar fra faggruppens repræsentanter, selv om faggruppen faktisk også rækker ud til andre kommuner i de respektive KTC-kredse. Vi leder lidt efter den gode løsning hertil.

 

Tværgående sparring og velbesøgt workshop

Faggruppen for Ledelse - Af faggruppeforperson Christian Sabber

Faggruppen for ledelse (LED) mødes både på Teams og fysisk, bl.a. ved Faggruppekonferencen og ved KTC´s årsmøde. LED har en fast leverance til årsmødet i form af en workshop, og derudover er gruppen til rådighed for såvel de øvrige faggrupper som KTC´s bestyrelse i forhold til tværgående temaer og temaer med en ledelsesmæssig vinkel.

På det netop afholdte årsmøde havde vi oplægsholdere fra Center Danmark og fra Microsoft til at give et blik på samarbejdet med kommunerne. Workshoppen var velbesøgt og gav anledning til gode drøftelser  

 

Store dagsordener og nye tendenser i lovgivningen

Faggruppen for Planlægning - Af faggruppeforperson Jesper Vraa Andersen

Planfaggruppens indsats afspejler i høj grad de aktuelle dagsordener i samfundet. Putins krig i Ukraine har sat fokus på energiforsyningssikkerhed og genopbygning af vores forsvar, mens Trumps toldmure har tydeliggjort Europas og Danmarks manglende konkurrenceevne. Omkring en tredjedel af de høringer, vi har bidraget til, har været relateret til ovennævnte dagsordener og har fyldt relativt meget i Planfaggruppens arbejde. Naturligvis fordi det er vigtige samfundsmæssige forhold, men også fordi de afspejler nogle nye tendenser i lovgivningen på planområdet, hvor både gældende lovgivning og demokratiske processer sættes mere eller mindre ud af kraft.

Mest kendt er nok ” Lov om bygge- og anlægsprojekter samt driftsaktiviteter med væsentlige nationale forsvarsformål eller væsentlige civile beredskabsformål” (også kendt som ”Troels Lund-loven”), der gør det muligt at etablere forsvarsrelaterede anlæg uden om en stor del af de regler, som kommunerne til daglig må kæmpe sig igennem.

 

Dette er også tilfældet med ændringen af VE-tilladelsesprocesbekendtgørelsen, hvor der i de såkaldte fremskyndelsesområder er åbnet op for, at miljøkonsekvensvurderingen kan afløses af en ”VVM-light”, mens hensynet til bilag IV-arter kan klares gennem kompensationsordninger.

Høringerne har også givet anledning til, at Planfaggruppen har udpeget nogle fokusområder, som vi sammen med KL har arbejdet med i 2025. En indsats, som ganske givet vil række ind i 2026. Det gælder det åbne land, miljøvurderinger og bilag IV-arter, statslig koordinering af indsigelser mod kommuneplaner samt uddannelse af planlæggere.

 

Optakt til nye boligaftaler og møde med ministeriet

Faggruppen har i 2025 haft fokus på centrale emner indenfor kommunal boligpolitik og -udvikling som følge af, at de nuværende politiske boligaftaler snart udløber. Boligaftalerne påvirker kommunerne og de almene boligorganisationers økonomi, rammer og fokus i forhold til tilvejebringelsen af billige boliger til borgerne og har bl.a. indflydelse på kravene til de fælles boligsociale indsatser, driftseffektiviseringer og det kommunale tilsyn med boligorganisationer.

I 2025 mødtes faggruppen og KL bl.a. med ministeriet for at drøfte de mange fælles interesser og udfordringer, som aktørerne på boligområdet løfter sammen, for at sikre, at kommunernes perspektiver bliver et naturligt input i de tidlige statslige overvejelser for fremtidens boligløsninger. Faggruppen har også fokus på at udvide erfaringerne fra den tidlige dialog med BL - Danmarks Almene Boliger, som er branche- og interesseorganisation for de almene boligorganisationer.

Faggruppen for Almene Boliger - Af faggruppeforperson Jesper Graff Thøger
 

Et særligt kommunalt fokuspunkt for faggruppen bliver den kommende tid de boligpolitiske aftaler og de mulige interessefællesskaber, der opstår i forbindelse med de næste mange års udmøntning af boligpolitikken lokalt i kommunerne.  

 

AI-potentialer i den kommunale forretning

Faggruppen for Digital Forvaltning - Af faggruppeforperson Jakob Harding Kirkegaard

Faggruppen for Digital Forvaltning (DFO) arbejder løbende med ejendomsdata- og geodataområdet, som er underfaggruppernes emneområder, og derudover giver KL status på alle møder i faggruppen, hvilket afføder aktivitet inden for et bredt spektrum af digitaliseringsemner. I 2025 har DFO haft et stærkt fokus på kommunal anvendelse af AI, og i den anledning har Søren F. Bregenov, KL/den digitale taskforce for kunstig intelligens, deltaget i et af faggruppens møder.

DFO har efter sommer udfærdiget et dokument med anbefalinger til, hvor i den kommunale forretning faggruppen ser potentialer i anvendelse af AI. Der peges i dokumentet på en række områder, hvor der er stærke perspektiver i anvendelse af AI, og byggesagsområdet opfattes som det område i den kommunale (tekniske) forvaltning, hvor AI umiddelbart kan implementeres og gøre stor gavn.

 

Forventningen er, at KTC´s bestyrelse bringer dokumentets anbefalinger ind i KL´s Teknikerkontaktudvalg.

I forbindelse med dialogen om AI i byggesagsprocesserne har DFO haft dialog både med Kombit og Faggruppen for Byggelov om mulighederne, og det er et stærkt ønske fra begge faggrupper, at AI kan få en central placering i det kommende udbud af BOM. Der er enighed i begge faggrupper om, at inddragelse af AI i byggesagsprocessen både rummer et stærkt rationale for kommunerne og derudover kan gøre systemet mere brugervenligt for de ”almindelige” ansøgere.

DFO er i 2025 blevet styrket ved, at Danmarks Miljøportals sekretariatschef, Nils Høgsted, er blevet medlem af faggruppen, og endeligt bør det fremhæves, at DFO har og har haft et fantastisk samarbejde med KL og med de to underfaggrupper FOSAKO og Ejendomsdatagruppen  

 

Log ind for at kommentere

Bragt i

Teknik & Miljø - December 2025

Relaterede sider

  • Tre hurtige
  • 2024 i faggrupperne
  • Jorden er ikke grønnere på den anden side - selvom der ligger et parcelhus
  • 2023 i faggrupperne
  • Faggruppernes 2022
  • KTC Faggruppekonference 2023
  • Ny formand i Faggruppen for Miljø og Grundvand
  • Faggruppen for Forsyning, Energi og Ressourcer søger formand
  • Esbjerg Kommunes klimaerfaringer illustreret i visuelt referat

Faglige emner

KTC Foreningen›KTC Faggrupper

KTC

  • Om KTC
  • Fundament og værdier
  • Mission og vision
  • Vedtægter
  • KTC Bestyrelse
  • KTC Kredse
  • KTC Sekretariatet
  • Medlemskab af KTC
  • KTC Arrangementer
  • Presse
  • Samarbejdspartnere
  • Virksomhedsoplysninger
  • About KTC (english)
  • Hjælp

KTC Kredse

  • KTC Hovedstaden
  • KTC Sjælland
  • KTC Nordjylland
  • KTC Syddanmark
  • KTC Midtjylland

Samarbejdspartnere

  • Associerede foreninger
  • Nordisk samarbejde
  • Annoncører

Faggrupper

  • KTC Almene boliger - ALM
  • KTC Byggelov - BYG
  • KTC Digital forvaltning - DFO
  • KTC Klima, Energi og Ressourcer - KER
  • KTC Kommunale Ejendomme - EJD
  • KTC Ledelse - LED
  • KTC Miljø og Grundvand - MIG
  • KTC Natur og Overfladevand - NOV
  • KTC Planlægning - PLA
  • KTC Veje, Trafik og Trafiksikkerhed - VTT
  • KIMO - Kommunernes Internationale Miljøorganisation
  • Vejledning til KTC Faggrupper

Genveje

  • Nyheder
  • Om KTC
  • Kalender
  • Teknik & Miljø

KTC Bestyrelse

Henrik Seiding - P010314 - Aarhus Kommune - 5930s billede

Direktør

Henrik Seiding - P010314

Aarhus Kommune - 5930

Peter Søndergaard - P009698 - Solrød Kommune - 5272s billede

Direktør

Peter Søndergaard - P009698

Solrød Kommune - 5272

Kristine Klæbel - P007912 - Albertslund Kommune - 2673s billede

Direktør

Kristine Klæbel - P007912

Albertslund Kommune - 2673

Christina Egsvang Føns - .. - Middelfart Kommune - 4525s billede

Teknik- og Miljødirektør

Christina Egsvang Føns - P001347

Middelfart Kommune - 4525

Maj Green - P003456 - Gladsaxe Kommune - 3460s billede

By og miljødirektør

Maj Green - P003456

Gladsaxe Kommune - 3460

Michel van der Linden - P004249 - Kalundborg Kommune - 4108s billede

Direktør

Michel van der Linden - P004249

Kalundborg Kommune - 4108

Peter Albeck Laursen - P003793 - Jammerbugt Kommune - 4068s billede

Direktør for Vækst og Udviklingsforvaltningen

Peter Albeck Laursen - P003793

Jammerbugt Kommune - 4068

KTC Medarbejdere

Nikolaj Ahlgreen - KTC Sekretariat - 4259s billede

Konferenceansvarlig

Nikolaj Ahlgreen

KTC Sekretariat - 4259

Anne Dyrholm - KTC Sekretariat - 4259s billede

Kommunikationskonsulent

Anne Dyrholm

KTC Sekretariat - 4259

Sine Norsahl - KTC Sekretariat - 4259s billede

Redaktør

Sine Norsahl

KTC Sekretariat - 4259

Jesper Villumsen - P009078 - KTC Sekretariat - 4259s billede

Sekretariatschef

Jesper Villumsen - P009078

KTC Sekretariat - 4259

Ann Steffensen - P008843 - KTC Sekretariat - 4259s billede

Sekretær

Ann Steffensen - P008843

KTC Sekretariat - 4259

KTC Sekretariatet

Godthåbsvej 83
8660 Skanderborg
E:
ktc@ktc.dk
T: +45 7228 2804
CVR: 1976 0014

Salg

Annoncebooking print:

Jesper Bækmark
Telefon: 43 24 26 77 ·
e-mail:
jb@techmedia.dk

 

Annoncebooking ktc.dk:

Sekretariatet · e-mail:
ktc@ktc.dk

 

 

 

 

 

 

KTC - Kommunalteknisk Chefforening | Sekretariatet | Godthåbsvej83 | 8660 Skanderborg | Tlf.: 7228 2804 | Kontakt