Gå til hovedindhold
Hjem

Dine genveje

Høringer der mangler dine svare

Du har ingen ubesvarede høringer.
Se flere

Mine høringer

Din rolle: Høringsindmelder

TEST høring som er ny

Høringens status: Godkendt og lukket

Afgiv/rediger svar
0 341395 Høring
Se flere

Dine netværk

Ingen netværk

Nye Kommentarer

24. marts 2020
Hej Frederik
Af Thomas Christen...
24. marts 2020
Vi har fuldstændig de samme
Af Magnus Hauch - ...
24. marts 2020
Vi har anskaffet os en tablet
Af Axel Frederik M... (ikke efterprøvet)
Se flere

Nyt indhold

Der findes ikke noget nyt
Se flere
  • KTC
    • Om KTC
    • Fundament og værdier
    • Mission og vision
    • Vedtægter
    • KTC Bestyrelse
    • KTC Kredse
    • KTC Sekretariatet
    • Medlemskab af KTC
    • KTC Arrangementer
    • Presse
    • Samarbejdspartnere
    • Virksomhedsoplysninger
    • About KTC (english)
    • Hjælp
  • Faggrupper
    • KTC Almene boliger - ALM
    • KTC Byggelov - BYG
    • KTC Digital forvaltning - DFO
    • KTC Klima, Energi og Ressourcer - KER
    • KTC Kommunale Ejendomme - EJD
    • KTC Ledelse - LED
    • KTC Miljø og Grundvand - MIG
    • KTC Natur og Overfladevand - NOV
    • KTC Planlægning - PLA
    • KTC Veje, Trafik og Trafiksikkerhed - VTT
    • KIMO - Kommunernes Internationale Miljøorganisation
    • Vejledning til KTC Faggrupper
  • Aktiviteter
    • KTC ÅRSMØDE
    • Magasinet Teknik & Miljø
    • Nyheder
    • Digitale netværk
    • Kalender
    • Natur & Miljø-konference
    • Nyhedsbreve
    • KTC Kredsaktiviteter
    • KTC Høringsbidrag
  • Netværk
  • Teknik & Miljø
Artikel - Faglig artikel 0 0
Twitter LinkedIn
11. april 2016 - 15:08
Udviklingen af BBR 2.0

For KOMBIT er brugerinvolvering vigtig

Allerede forud for udbuddet af BBR 2.0 gennemførte KOMBIT den første brugerinvolvering, ligesom brugere var med til at vælge Netcompany som leverandør. Brugernes input er fortsat en vigtig del af udviklingsprocesen.

I KOMBIT lægger vi stor vægt på brugerinvolvering i vores projekter, bl.a. fordi KOMBIT er til for at hjælpe kommunerne til bedre og mere effektive it-systemer. På BBR 2.0-projektet har det derfor været vigtigt at inddrage brugerne så tidligt som muligt for at sikre, at vi får et endnu bedre BBR, og at det lever op til de forventninger, som brugerne har.

Vi fik derfor hurtigt etableret en kommunal brugergruppe bestående af seks kommunale brugere fra seks forskellige kommuner - både store og små.

Forud for udbuddet af BBR 2.0 i slutningen af marts 2015, havde KOMBIT allerede haft den første brugerinvolvering. KOMBIT inviterede brugergruppen til et reviewmøde af systemets kravspecifikation, hvor vi fik en masse gode input til bla. ny og forbedret funktionalitet. Efter ca. halvanden måneds venten gik evalueringsprocessen i gang. Også her havde KOMBIT brugerne med. For at sikre at vi fik valgt den rigtige leverandør med det bedste tilbud både i forhold til funktionalitet og brugervenlighed inviterede vi et par brugere fra den kommunale brugergruppe ind til et evalueringsmøde af leverandørernes tilbud. Og valget faldt – som bekendt - på Netcompany.

Efter afklaringsfasen, der skulle hjælpe Netcompany med at præcisere områder af løsningen, gik bygge- og udviklingsprocessen i gang. Bygge- og udviklingsfasen er inddelt i tre delleverancer, hvor systemet i hver delleverance opbygges med forskellig funktionalitet. Hver delleverance indledes med en designworkshop om brugergrænsefladen, hvor input fra de kommunale brugere i høj grad er vigtig. Også her inviterede KOMBIT derfor den kommunale brugergruppe til at deltage, og det kom der mange gode idéer til ny funktionalitet ud af.

Hver delleverance har ved leverancens afslutning en række funktionstests, som skal sikre, at den pågældende funktionalitet virker og lever op til kravene. Både KOMBIT og den kommunale brugergruppe deltager i funktionstestene, for brugerne besidder en særlig domæneviden og kan teste systemet i kringlede hjørner, som Netcompany eller KOMBIT ikke kan. Derved sikres, at systemet effektivt og sikkert kan håndtere selv de mest specielle sager.

Som afslutning på hver delleverance afholdes brugervenlighedstest, som har til formål at sikre, at systemet er så intuitivt og brugervenligt som muligt. Brugervenlighed som kriterium vægtes meget højt hos KOMBIT, og test afholdes derfor hver gang med ti helt nye kommunale brugere, dvs. brugere, der ikke før har set eller testet systemet.

I BBR 2.0-projektet har vi netop afsluttet første delleverances brugervenlighedstest og skal til at påbegynde delleverance 2. 

 

Log ind for at kommentere

Forfatter(e)

seniorkonsulent
Stina Bjerre
KOMBIT

Relaterede sider

  • Teknik & Miljø - Februar 2020
  • Ejendomme er HOT på KTC årsmødet
  • Temadag: Jura i Klimatilpasning
  • KTC vil holde skarpt øje med BR18
  • Byg og Miljø vil løfte brugeroplevelsen
  • BR18 kan resultere i klogere kvadratmeter
  • Erfaringer søges med SBSYS´s byggesagsstyringsmodul
  • Statsforvaltningen er altid klar til dialog med kommunerne om byggesagsbehandlingen
  • Vi har brug for fælles retningslinjer
  • Kommunale forpligtelser i servicemålaftalen

Faglige emner

Byg og Bolig›Byggesager
Digital forvaltning›Ejendomsregistrering

KTC

  • Om KTC
  • Fundament og værdier
  • Mission og vision
  • Vedtægter
  • KTC Bestyrelse
  • KTC Kredse
  • KTC Sekretariatet
  • Medlemskab af KTC
  • KTC Arrangementer
  • Presse
  • Samarbejdspartnere
  • Virksomhedsoplysninger
  • About KTC (english)
  • Hjælp

KTC Kredse

  • KTC Hovedstaden
  • KTC Sjælland
  • KTC Nordjylland
  • KTC Syddanmark
  • KTC Midtjylland

Samarbejdspartnere

  • Associerede foreninger
  • Nordisk samarbejde
  • Annoncører

Faggrupper

  • KTC Almene boliger - ALM
  • KTC Byggelov - BYG
  • KTC Digital forvaltning - DFO
  • KTC Klima, Energi og Ressourcer - KER
  • KTC Kommunale Ejendomme - EJD
  • KTC Ledelse - LED
  • KTC Miljø og Grundvand - MIG
  • KTC Natur og Overfladevand - NOV
  • KTC Planlægning - PLA
  • KTC Veje, Trafik og Trafiksikkerhed - VTT
  • KIMO - Kommunernes Internationale Miljøorganisation
  • Vejledning til KTC Faggrupper

Genveje

  • Nyheder
  • Om KTC
  • Kalender
  • Teknik & Miljø

KTC Bestyrelse

Henrik Seiding - P010314 - Aarhus Kommune - 5930s billede

Direktør

Henrik Seiding - P010314

Aarhus Kommune - 5930

Mads Young Christensen - P.. - Vordingborg Kommune - 5770s billede

Direktør

Mads Young Christensen - P009561

Vordingborg Kommune - 5770

Kristine Klæbel - P007912 - Albertslund Kommune - 2673s billede

Direktør

Kristine Klæbel - P007912

Albertslund Kommune - 2673

Christina Egsvang Føns - .. - Middelfart Kommune - 4525s billede

Teknik- og Miljødirektør

Christina Egsvang Føns - P001347

Middelfart Kommune - 4525

Michel van der Linden - P004249 - Kalundborg Kommune - 4108s billede

Direktør

Michel van der Linden - P004249

Kalundborg Kommune - 4108

Peter Albeck Laursen - P003793 - Jammerbugt Kommune - 4068s billede

Direktør for Vækst og Udviklingsforvaltningen

Peter Albeck Laursen - P003793

Jammerbugt Kommune - 4068

Maj Green - P003456 - Gladsaxe Kommune - 3460s billede

By og miljødirektør

Maj Green - P003456

Gladsaxe Kommune - 3460

KTC Medarbejdere

Nikolaj Ahlgreen - KTC Sekretariat - 4259s billede

Konferenceansvarlig

Nikolaj Ahlgreen

KTC Sekretariat - 4259

Anne Dyrholm - KTC Sekretariat - 4259s billede

Kommunikationskonsulent

Anne Dyrholm

KTC Sekretariat - 4259

Sine Norsahl - KTC Sekretariat - 4259s billede

Redaktør

Sine Norsahl

KTC Sekretariat - 4259

Jesper Villumsen - P009078 - KTC Sekretariat - 4259s billede

Sekretariatschef

Jesper Villumsen - P009078

KTC Sekretariat - 4259

Ann Steffensen - P008843 - KTC Sekretariat - 4259s billede

Sekretær

Ann Steffensen - P008843

KTC Sekretariat - 4259

KTC Sekretariatet

Godthåbsvej 83
8660 Skanderborg
E:
ktc@ktc.dk
T: +45 7228 2804
CVR: 1976 0014

Salg

Annoncebooking print:

Jesper Bækmark
Telefon: 43 24 26 77 ·
e-mail:
jb@techmedia.dk

 

Annoncebooking ktc.dk:

Sekretariatet · e-mail:
ktc@ktc.dk

 

 

 

 

 

 

KTC - Kommunalteknisk Chefforening | Sekretariatet | Godthåbsvej83 | 8660 Skanderborg | Tlf.: 7228 2804 | Kontakt