Gå til hovedindhold
Hjem

Dine genveje

Høringer der mangler dine svare

Du har ingen ubesvarede høringer.
Se flere

Mine høringer

Din rolle: Høringsindmelder

TEST høring som er ny

Høringens status: Godkendt og lukket

Afgiv/rediger svar
0 341403 Høring
Se flere

Dine netværk

Ingen netværk

Nye Kommentarer

24. marts 2020
Hej Frederik
Af Thomas Christen...
24. marts 2020
Vi har fuldstændig de samme
Af Magnus Hauch - ...
24. marts 2020
Vi har anskaffet os en tablet
Af Axel Frederik M... (ikke efterprøvet)
Se flere

Nyt indhold

Der findes ikke noget nyt
Se flere
  • KTC
    • Om KTC
    • Fundament og værdier
    • Mission og vision
    • Vedtægter
    • KTC Bestyrelse
    • KTC Kredse
    • KTC Sekretariatet
    • Medlemskab af KTC
    • KTC Arrangementer
    • Presse
    • Samarbejdspartnere
    • Virksomhedsoplysninger
    • About KTC (english)
    • Hjælp
  • Faggrupper
    • KTC Almene boliger - ALM
    • KTC Byggelov - BYG
    • KTC Digital forvaltning - DFO
    • KTC Klima, Energi og Ressourcer - KER
    • KTC Kommunale Ejendomme - EJD
    • KTC Ledelse - LED
    • KTC Miljø og Grundvand - MIG
    • KTC Natur og Overfladevand - NOV
    • KTC Planlægning - PLA
    • KTC Veje, Trafik og Trafiksikkerhed - VTT
    • KIMO - Kommunernes Internationale Miljøorganisation
    • Vejledning til KTC Faggrupper
  • Aktiviteter
    • KTC ÅRSMØDE
    • Magasinet Teknik & Miljø
    • Nyheder
    • Digitale netværk
    • Kalender
    • Natur & Miljø-konference
    • Nyhedsbreve
    • KTC Kredsaktiviteter
    • KTC Høringsbidrag
  • Netværk
  • Teknik & Miljø

Råstofnetværk - Region Sjælland

Indholdet er publiceret i følgende:
Råstofnetværk - Region Sjælland
Oprettet af:
Thomas Malthesen Hiorth - .. - Kalundborg Kommune - 4108s billede

Agronom/landskabsforvaltning

Thomas Malthesen Hiorth - P004074

Kalundborg Kommune - 4108

Diskussion 0 8
Twitter LinkedIn
3. december 2013 - 9:24

Beton i eftrerbehandlingen af råstofgrave

Hej alle

Vi fik for nylig en henvendelse fra en tidligere ansat i én af råstofgravene i kommunen, som oplyste om at der blev fyldt betonmaterialer i råstofgravene i forbindelse med efterbehandling af skrænterne. Herefter kontaktede jeg grusgraven, og her følger mailkorrespondancen:

Kommunen:

Kommunen har fået en henvendelse om, at I flere gange har lagt overflødige betonbrønde og rør i kanten af grusgravssøer inden reetablering af brinkerne.

Mine spørgsmål i den sammenhæng er, følgende:

1.    Har I gjort det - og i så fald hvor?

2.    Hvad skulle meningen med det være - har brugt/kasseret beton ikke en værdi?

På forhånd tak!

 

Indvinder:

Til Thomas Hiorth

Langs med olieledningen indskrifter vi gode materialer med mindre gode materialer, og det gør vi ligeledes med materialer der befinder sig under grundvandsspejlet.

Vi graver på denne måde under grundvandet i en dybde af 2-3 meter 30 – 40 meter væk fra olieledningen, og dette ”vandbassin” bliver derefter fyldt op med grusgravsmaterialer der indeholder store ler klumper. Når vi tipper disse materialer ned i vandet bliver de så pludrede at vi ikke kan køre i det, og så lægger vi et lag på ca.  ½ meter beton ovenpå dette, således at vi på denne måde kan komme længere og længere ind, indtil vi når skrænten mod olieledningen.

Den resterende opbygning af skrænten sker fra oven, hvor vi tipper overjord ud, som naturligvis indeholder muldjord. Vi har forinden sikret os at vi er så højt oppe med opfyldningen af vandhullet, at muldjorden ikke kommer i forbindelse med grundvandet.

Vi foretager løbende indskiftning og opbygning og der bliver ikke anvendt materialer der er forurenede.

Vi nedknuser beskadigede og kasserede betonvarer, for efterfølgende at sælge nedknust betonstabilt, og det er en rimelig god forretning.

Du er naturligvis altid velkommen til at besigtige forholdene, og så kan vi måske forklare os bedre, såfremt det måtte være nødvendigt, men vi mener bestemt ikke at vi gør noget som helst forkert.

Med venlig hilsen

XX

Kommunen:

Hej igen

Så det beton I bruger til at køre på fjerner i vel så igen?

Indvinder:

Nej det gør vi ikke, når vi kommer med en stor tung dumper, bliver det bliver kørt helt ned i de materialer der ligge nedenunder. Det kan vi ikke skille ad igen, men jeg kan ikke se at vi forurener, eller gør noget andet forkert. Det bliver ikke gjort for at komme af med beton, men for at bruge det fornuftigt.

Med venlig hilsen

XX

 

Det er helt sikkert imod hvad man normalt gør i grusgrave rundt omkring - og jeg kan også finde vilkår i tilladelsen (vil jeg mene) der taler imod dette.

Men hvad mener I? Er der et problem mht. dette? Præcedens? Forureningsrisiko? Mv.??

 

 

 

 

Log ind for at kommentere

Relaterede sider

  • Teknik & Miljø - Maj 2025 LÆS ONLINE
  • Teknik & Miljø - Maj 2025
  • Teknik & Miljø - April 2025 LÆS ONLINE
  • Grundvandsbeskyttelse – en forudsætning for rent drikkevand – i dag og til fremtidige generationer
  • Teknik & Miljø - April 2025
  • Uberettiget kritik af for langsom BNBO-indsats
  • Teknik & Miljø - Februar 2025 LÆS ONLINE
  • Gentofte Kommune søger: Spildevand, grundvand, jord og VVM – vi søger skarpe miljøspecialister til myndighedsarbejde
  • Konferencen Natur & Miljø 2025
  • Teknik & Miljø - Februar 2025

Faglige emner

Miljø og grundvand

KTC

  • Om KTC
  • Fundament og værdier
  • Mission og vision
  • Vedtægter
  • KTC Bestyrelse
  • KTC Kredse
  • KTC Sekretariatet
  • Medlemskab af KTC
  • KTC Arrangementer
  • Presse
  • Samarbejdspartnere
  • Virksomhedsoplysninger
  • About KTC (english)
  • Hjælp

KTC Kredse

  • KTC Hovedstaden
  • KTC Sjælland
  • KTC Nordjylland
  • KTC Syddanmark
  • KTC Midtjylland

Samarbejdspartnere

  • Associerede foreninger
  • Nordisk samarbejde
  • Annoncører

Faggrupper

  • KTC Almene boliger - ALM
  • KTC Byggelov - BYG
  • KTC Digital forvaltning - DFO
  • KTC Klima, Energi og Ressourcer - KER
  • KTC Kommunale Ejendomme - EJD
  • KTC Ledelse - LED
  • KTC Miljø og Grundvand - MIG
  • KTC Natur og Overfladevand - NOV
  • KTC Planlægning - PLA
  • KTC Veje, Trafik og Trafiksikkerhed - VTT
  • KIMO - Kommunernes Internationale Miljøorganisation
  • Vejledning til KTC Faggrupper

Genveje

  • Nyheder
  • Om KTC
  • Kalender
  • Teknik & Miljø

KTC Bestyrelse

Henrik Seiding - P010314 - Aarhus Kommune - 5930s billede

Direktør

Henrik Seiding - P010314

Aarhus Kommune - 5930

Mads Young Christensen - P.. - Vordingborg Kommune - 5770s billede

Direktør

Mads Young Christensen - P009561

Vordingborg Kommune - 5770

Kristine Klæbel - P007912 - Albertslund Kommune - 2673s billede

Direktør

Kristine Klæbel - P007912

Albertslund Kommune - 2673

Christina Egsvang Føns - .. - Middelfart Kommune - 4525s billede

Teknik- og Miljødirektør

Christina Egsvang Føns - P001347

Middelfart Kommune - 4525

Maj Green - P003456 - Gladsaxe Kommune - 3460s billede

By og miljødirektør

Maj Green - P003456

Gladsaxe Kommune - 3460

Michel van der Linden - P004249 - Kalundborg Kommune - 4108s billede

Direktør

Michel van der Linden - P004249

Kalundborg Kommune - 4108

Peter Albeck Laursen - P003793 - Jammerbugt Kommune - 4068s billede

Direktør for Vækst og Udviklingsforvaltningen

Peter Albeck Laursen - P003793

Jammerbugt Kommune - 4068

KTC Medarbejdere

Nikolaj Ahlgreen - KTC Sekretariat - 4259s billede

Konferenceansvarlig

Nikolaj Ahlgreen

KTC Sekretariat - 4259

Anne Dyrholm - KTC Sekretariat - 4259s billede

Kommunikationskonsulent

Anne Dyrholm

KTC Sekretariat - 4259

Sine Norsahl - KTC Sekretariat - 4259s billede

Redaktør

Sine Norsahl

KTC Sekretariat - 4259

Jesper Villumsen - P009078 - KTC Sekretariat - 4259s billede

Sekretariatschef

Jesper Villumsen - P009078

KTC Sekretariat - 4259

Ann Steffensen - P008843 - KTC Sekretariat - 4259s billede

Sekretær

Ann Steffensen - P008843

KTC Sekretariat - 4259

KTC Sekretariatet

Godthåbsvej 83
8660 Skanderborg
E:
ktc@ktc.dk
T: +45 7228 2804
CVR: 1976 0014

Salg

Annoncebooking print:

Jesper Bækmark
Telefon: 43 24 26 77 ·
e-mail:
jb@techmedia.dk

 

Annoncebooking ktc.dk:

Sekretariatet · e-mail:
ktc@ktc.dk

 

 

 

 

 

 

KTC - Kommunalteknisk Chefforening | Sekretariatet | Godthåbsvej83 | 8660 Skanderborg | Tlf.: 7228 2804 | Kontakt