FOSAKO FU har på netværksmøder og på repræsentantskabsmødet fortalt om projektet ”GeoDanmark data i spil”.
GeoDanmarks bestyrelse har den 30. maj godkendt projektet.
Projektet gennemføres i 2. dele
1. del: september/oktober, udarbejdes projektbeskrivelse, som skal forelægges GeoDanmarks bestyrelse i november 2018.
2. del: januar 2019, opstart af projekterne.
Rammer og aktiviteter, 1. del af projektet
· Ud fra en fælles projektskabelon, skal der udarbejdes projektbeskrivelser, der skal være færdige inden ca. 1. november.
· Projektgrupperne starter arbejdet i begyndelsen af september.
· Der efterspørges 9 kommunale medarbejdere, dvs. 1 projektleder plus 2 projektdeltagere i hver af de 3 delprojekter:
o Udstilling, herunder hastighed og brugervenlighed
o Kravspecificering (og udarbejdelse) af tilpassede baggrundskort
o Integration med fagsystemer (i samarbejde med AAF)
· Der lægges op til ca. 3 (arbejds)møder pr. projekt i september/oktober.
· Arbejdets omfang udgør maks. 24 timers pr. projektdeltager (inkl. transporttid).
· Timerne honoreres af GeoDanmark med 600 kr. pr. time.
· Udgifter til rejser etc. refunderes af GeoDanmark.
· Den kommunale del af bestyrelsen er projektejere og bestyrelsen er styregruppe.
Jeg har vedlagt en uddybende tekst.
Hvis du gerne vil deltage, så send en mail til Niels eller Laila senest fredag den 17. august.
Har du spørgsmål til projektet, så kontakte os endelig.