KTC: Indmelder udsender høring
Høringsprocessen i KTC Høringsmodul startes når en indmelder går ind på KTC Portalen og opretter en høring.
Herinde indtastes alle dataene, bilag uploades og afleveringsfrister noteres. Ud fra datoerne udsender systemet automatisk påmindelser, hvis deltagerne glemmer at svare på høringen.
Når indmelderen har trykket "Gem høring", vil høringen optræde med status'en "Nyoprettet". Dette betyder at høringen er oprettet, dog ikke endnu ikke udsendt og dermed ikke åbnet for svar. Næste punkt er altså at udsende høringen.
Udsend høring
en høring udsendes ved at klikke på "sæt status eller vælg handling" feltet i toppen af høringen, og i den menu vælges "Handling: udsend høring". Herved udsendes der en mail til hver enkelt deltager i høringen. Hvis en deltager har flere roller (fx både er deltager og tovholder) modtager man kun én mail, for den højeste rolle som i dette tilfælde er tovholder.